Friday, September 16, 2011

"Crima si pedeapsa" de F.M. Dostoievski




Titlul: Crima si pedeapsa
Autor: Feodor Mihailovici Dostoievki
Nr. de pagini: 594
Azi am finisat de citit aceasta minunata carte. E una superba! Eram in cautarea unei carti contemporane, insa nu regret, nu regret nici un piculetz ca am ales clasicismul. Dostoievski scrie perfect si e un autor incredibil! Mai mereu imi era gindul la cartea pe care o citeam, o purtam cu mine oriunde, aveam 2 minutele libere - citeam ...
Eroul principal (Raskolnikov) a ucis cu un topor, insa a ucis fara motiv. Acest Raskolnikov are un suflet mare, deci romanul este despre sufletul lui. Aceasta carte merita citita si o recomad din suflet!
Prefer ca dupa fiecare carte citita sa extrag citatele favorite sufletului meu! 
Mai jos voi afisa citeva din ele:
"Frumusetea va salva lumea."
***
"Saracia nu e un viciu, iata un adevar indubitabil."
***
"Fiece om ar trebui sa aiba pe lumea asta macar un loc unde sa se poata duce, la o adica. Sunt momente, in viata, cind esti silit sa apelezi la cineva."
***
"Ca sa cunosti un adevarat om, trebuie sa te apropii de el treptat si cu multa grija."
***
"Aminteste-ti, scumpul meu, cum, in copilarie, pe cind mai traia tatal tau, gingureai rugi pe genunchii mei, si cit de fericti eram pe atunci cu totii!"
***
"Daca societatea ar fi organizata normal, n-ar mai exista crime, pentru ca n-ar mai fi motive de protest si, cit ai clipi, toti oamenii ar deveni virtuosi."
***
"Natura e o oglinda, oglinda cea mai stravezie, ajunge sa te uiti bine in ea."
***
"Fii soare, si toti ochii se vor indrepta spre dumneata!"
***
"Dragostea ii regenerase, inima unuia cuprindea izvoare nesecate de viata pentru inima celuilalt."






No comments:

Post a Comment